Wednesday, November 17, 2010

Anda Tentukan

Senario lanskap politik negara kita banyak berubah berbanding sedekad yang lalu..rakyat sudah boleh mendapatkan sumber maklumat dengan tepat berhubung sesuatu isu yang dibangkitkan. Perkembangan rangkaian internet sememangnya berguna untuk rakyat membuat penilaian. Blog pula jangan cerita lah..tiap-tiap ahli parlimen dah ada sorang satu, itu pun belum masuk penyokong tegar tiap-tiap parti tambah pula dengan pengkritik-pengkritik jalanan. Timbul sahaja sesuatu isu blog-blog ini pastinya akan mencapai "hit"yang tinggi. Jadi kenapa gua menulis pasal politik...adakah gua jugak hendak jadi macam Raja Petra, ataupun mungkin gua dapat komisyen dari mana-mana parti?

Sebenarnya gua teringat masa gua sembang dengan pakcik-pakcik di kampung gua. Salah satu isu yang dibangkitkan ialah mengenai sikap menteri besar yang kononnya panas baran. Marah orang itu orang ini. Isu ini timbul setelah banjir melanda Kedah. Kerajaan Negeri tak bantu lah, tak sedia makanan lah, lambat bertindak dan ntah apa-apa lagi yang gua pun tak boleh nak paham. Gua tak salahkan pakcik-pakcik itu sebab hari-hari mereka baca Utusan bila malam tengok pula Warta Perdana. Bila gua dengar diorang berborak gua cuma senyum tidak mengiyakan atau pun menidakkan. Apa boleh buat, diorang tak ada internet apatah lagi nak baca blog, akhbar online, jauh sekali nak register Facebook. Gua syak masuk lah cerita apa pun kat RTM mesti orang akan percaya...TT

*gua tidak sebelahi mana-mana parti.

No comments:

Post a Comment